Af Redaktionen

For ottende år i streg støtter Boozt.com op om at knække cancer med en unik Knæk Cancer t-shirt. I år bæres t-shirten af skuespiller Thure Lindhardt og tidligere elitesvømmer Jeanette Ottesen, der er klar til at støtte op om kræftsagen, når salget skydes i gang den 11. oktober. Sidste år meldte Boozt.com t -shirten udsolgt og kunne donere 807.000 kr. til Knæk Cancer. 

De er vant til at stå forrest, når hele Danmark kigger med fra stuen. Denne gang handler det dog hverken om svømning eller teater, men om kræftsagen. En sag, Ottesen og Lindhardt er klar til at støtte op om som front-personer for årets Knæk Cancer t-shirt. Hver tredje dansker får kræft, inden de fylder 75 år, hvorfor mange danskere igennem livet kommer i berøring med sygdommen. Det var derfor helt naturligt for begge at takke ja til at støtte op.

-Jeg synes, det er helt oplagt at sige ja, hvis man får en mulighed som denne for at hjælpe med at sætte fokus på en af de mest dødelige sygdomme i Danmark. Derfor griber jeg den og støtter op om Knæk Cancer iført årets t-shirt, siger Jeanette Ottesen.

I mange år har netop efteråret været sæsonen med fokus på kræftsagen, når hele Danmark samler ind til Knæk Cancer. Det store folkelige engagement viser, hvordan Knæk Cancer-ugen samler danskerne – og hvor gode danskerne er til at samle ind. Det er også helt tydeligt hos Boozt.com.

-Knæk Cancer t-shirten har alle år mødt stor opbakning fra danskere landet over. Sidste år satte vi rekord med det bedste salg nogensinde. Vi meldte udsolgt og kunne donere hele 807.000 kr. til Knæk Cancer, siger Cresta Brandt, Brand & Kampagneleder hos Boozt.

Et rum for forståelse og håb

Det er vigtigt at blive ved med at sætte fokus på både behandling af og forskning i cancer, men også hvordan vi taler om og håndterer sygdommen. Det lægger Thure Lindhardt vægt på og fremhæver netop vigtigheden i at skabe rum for åbenhed og forståelse. For der er mange måder at gribe et kræftforløb an på.

-Alt, vi kan gøre for ikke at tabubelægge sygdom, er af det gode. Velvidende, at det for mange er dybt privat, personligt og intimt at leve med sygdom, mens andre har et større behov for at dele, hvad de føler. Alt dette kræver forståelse. Den forståelse håber jeg, at kampagnen er med til at skabe og sprede noget så simpelt og dog så svært som håb, siger Thure Lindhardt.

Det er ottende år i træk, at Boozt.com partner op med Knæk Cancer og designer en unik t-shirt. Knæk Cancer t-shirten findes i både en herre- og damemodel. Rosemunde står bag kvinde t-shirten, og det nye brand Enkel står bag herre t-shirten. T-shirten sælges eksklusivt på Boozt.com til 249,-, hvoraf 100,- går ubeskåret til Knæk Cancer. Salget skydes i gang mandag d. 11. oktober 2021.