Af Sabina Schmidt
Elsker du det karakteristiske blå Facebook-logo på din smartphone, kan du godt slappe af. For det er nemlig ikke Facebook-appen, men virksomheden Facebook, der skifter logo.
Det afslørede virksomheden mandag i en pressemeddelelse, hvor man også løfter sløret for, hvordan nye logo kommer til at se ud.
Ændringerne skyldes, at man ønsker at tydeliggøre forskellen på appen Facebook og moderselskabet Facebook, der ejer Facebook, Instagram, WhatsApp og andre af de helt store sociale medier.
– Facebook startede som en enkelt app. I dag, 15 år senere, tilbyder vi en vifte af produkter, der hjælper mennesker med at holde kontakt til venner og familie, finde fællesskaber og skabe forretninger, siger Antonio Lucio, marketingschef hos Facebook, og tilføjer: – I dag opdaterer vi virksomhedens branding for at skabe gennemsigtighed omkring, hvilke produkter der kommer fra Facebook.
Det nye logo er altså sat i verden for at skabe en visuel forskel på virksomheden Facebook og appen Facebook, der altså bevarer det velkendte blå logo.
-Folk skal vide, hvilke virksomheder der står bag de produkter, de bruger, slutter Antonio Lucio.
Facebooks mest kendte servicer inkluderer blandt andre Facebook-appen, Messenger, Instagram, Whatsapp og Workplace.
I juni begyndte virksomheden at skrive ‘fra Facebook’ i alle apps, som de udbyder, og inden længe får de altså ny logo. Det nye logo vil blive taget i brug i løbet af de kommende uger.