Af Eva Zauner Bredahl.
Nu sker det! For første gang i 20 år ændrer den verdensomspændende fastfood kæde på deres farver og Logo.
Burger King har blandt andet valgt at skille sig af med den blå kurve, der har været en del af logoet siden 1999, samtidig har de ændret designet på Burgerne i deres slogan, så det nu fremstår mere symmetrisk og strømlinet.
Med det nye logo følger også ny emballage til maden, medarbejderuniformer og skilte. Farverne er også blevet mere dæmpede, ligesom også skrifttyperne har fået et pift.
De seneste år har kæden fokuseret på fødevarekvaliteten og og oplevelsen ved at besøge en af deres restauranter, men nu er det så på tide, at det visuelle udtryk følger med. Ideen er at signalere til gæsterne, at kæden udvikler sig og følger med tiden.
Det nye logo og de nye farver vil være at finde i annoncer og reklamer allerede nu, men man forventer at der vil gå en del år, før det er implementeret fuldstændig hos kædens 19.000 restauranter. Dog er turen endnu ikke kommet til kædens danske hjemmeside, der stadig bærer det gamle logo og farver.