Af Eva Zauner Bredahl 

Man hører ofte at nogen “drukner deres sorger”, men under coronakrisen ser det ud til at det er en af de varme drikke der overskygger alt andet!

Nemlig kaffen – i løbet af coronaepidemiens hærgen, har man set en betydelig stigning i salget af kaffe, og den lille brune bønne sælger stort i alle sine varianter, fra single cups til hele bønner.

Den største stigning ser man i kapsler til at producere enkelte kopper, men også den traditionelle filterkaffe har oplevet et eksplosivt højdespring i løbet af krisen. Alene hos COOPS butikker vurderer man at der har været stigninger på helt op mod 50% i forhold til normalt.

Og medgivet – den kan noget, den lille sorte bønne, både for hyggen i vinteren men også for overskuddet og energiniveauet, i en tid hvor rigtig mange danskere mere eller mindre er stavnsbunde til deres hjem.  Det er da også netop på grund af de mange dage hjemme, at salget af kaffe er steget så voldsomt. Normalvis får danskerne nemlig en stor del af deres daglige dosis kaffe, mens de sidder på jobbet. Nu, hvor de tilbringer mere tid hjemme, er det så netop at man oplever denne voldsomme stigning i salget.