Af Redaktionen

Japanske Toyota har netop introduceret sit sprit nye brand-design i hele Europa: Det sker med et opdateret brand-logo og en ny typografi.

Det signalerer en helt ny æra for Toyota, hvor koncernen går fra at være bilproducent til mobilitetsvirksomhed, hedder det sig.

Den nye visuelle identitet hos Toyota er drevet af forenkling og er formet af fire nøgleprincipper: fremadrettet, klar til at mobilisere sig, en øget premium-følelse og ultrakonsistent på tværs af alle forretningsområder og sub-brands.

I første omgang er det kun den visuelle identitet, der ændres hos Toyota, og logoet på bilerne laves der derfor ikke om på.

Meningen er at det nye logo også skal bidrage til en mere klar og konsistent kommunikation på tværs af virksomhedens forretningsområder og herunder ændre navne på koncepter som for eksempel forsikringsdelen Toyota Insurance Management, der fremover kommer til at hedde Toyota Insurance Services.

Toyotas nye brand-logo er blevet ændret til et mere simpelt todimensionelt design, der ikke længere er flankeret af Toyota-navnet, det skyldes, at Toyota-logoet alene efterhånden er så kendt over hele Europa.

Sådan ser det nye logo ud!
Sådan så det gamle logo ud.