Af Jan Poulsen   Kilde Ekstra Bladet

Kæmpehittet bearnaise-burgeren – naturligvis fra næsten lokal gourmet kokken fra Henne Kirkeby Kro – fjernes fra menukortet hos McDonald’s på mandag.

Da man den 19. januar lancerede bearnaise-burgeren, måtte man allerede melde alt udsolgt godt en uge efter. Den Paul Cunningham-udviklede bearnaise-burger oversteg forventningerne.

På trods af den overvældende succes fjernes bearnaise-burgeren som planlagt fra menukortet på mandag, 12. april.

– Bearnaise-burgeren har været voldsom populær. Hvorfor fjerner I ikke en af de andre Homestyles i stedet?

– Det gør vi ikke, fordi vi har et standardsortiment, som vi gerne vil løfte – også når vi ikke har et samarbejde med Paul. Nu får vi flere danskere til også at prøve de andre Homestyles, så flere får øjnene op for det segment i vores portefølje, siger Marie Hürdum, marketingchef hos McDonald’s, til Ekstra Bladet.

– Det har også noget at gøre med, hvor mange produkter vi kan have på menuen ad gangen samtidig med, at vi opretholder den speed, som er så vigtig for os, siger hun.

Men det er ikke slut med Cunningham inspirerede burgere på menukortet. For allerede dagen efter, det er slut med bearnaise, lancerer McDonald’s en kyllingeburger med citronmayo og forårsløg, som også er udviklet af Paul Cunningham.

– Det er den sidste burger, vi laver med Paul Cunningham, siger Marie Hürdum.

Den nye kyllingeburger kan købes frem til 28. juni, og marketingdirektøren fortæller, at McDonald’s har mulighed for at genintroducere de to Cunningham-burgere på et senere tidspunkt, hvis de skulle få lyst.