Af Redaktionen

Fodboldglade danskere kan se FIFA World Cup™ trofæet den 29. september i Parken. Billetsalget er åbent. Trofæernes kronjuvel lander i Danmark, i forbindelse med FIFA World Cup™ Trophy Tour by CocaCola, for første gang nogensinde, sammen med en tidligere VM-guldvinder. Coca-Cola afslører navnet i august. Få en uforglemmelig oplevelse, og giv samtidig børn, der ønsker at gå til sport, men ikke har muligheden, ved at støtte Røde Kors.

FIFA World Cup™ trofæet udstilles i Parken den 29. september kl. 13.30-22.00. Trofæernes kronjuvel er i Danmark for første gang nogensinde som en del af FIFA World Cup™ Trophy Tour by Coca-Cola. I Parken vil tusindvis af fans få mulighed for at se det prestigefulde trofæ og hilse på en verdenskendt FIFA-legende, hvis navn holdes hemmeligt indtil august. Men Coca-Cola kan afsløre, at legenden engang har løftet trofæet over sit hoved, da det kun er tidligere VM-vindere, monarker og statsoverhoveder, der må berøre deteksklusive og seks kilo tunge guldtrofæ.

I Parken vil du komme til at føle dig som en ægte VM-vinder. Du kommer bl.a. til at gå igennem spillertunnellen, sparke på mål, se trofæet og hilse på en ægte VM-legende. Du kan også købe det sejeste fodboldmerchandise for at holde fodboldrusen i live efter besøget i Parken. Alle indtægter går til Røde Kors. FÅ en uforglemmelig oplevelse, og GIV et barn fodboldtøj og -kontingentDet er en stor og historisk begivenhed for en fodboldelskende nation og en milepæl for det globale sponsorat, Coca-Cola underskrev i 1976, med formålet om at fremme inklusion igennem ungdomsfodbold.

Derfor markeres trofæets ankomst også med et lokalt initiativ i Danmark, hvor Røde Kors modtager en donation til at inkludere sårbare børnefamilier i lokale fællesskaber og foreningsliv med støtte til bl.a. børnenes kontingenter og udstyr til sports- og fritidsaktiviteter. Ingen børn skal efterlades på sidelinjen, for sport og fritid er sundt, inkluderende og giver gode børnefællesskaber med venner for livet.

Billetter bestilles på billetto.dk. Ved billetbestilling opfordrer Coca-Cola til at støtte med 50 kr., 100 kr. eller et valgfrit beløb til Røde Kors og hjælpe børn fra sårbare familier, der ikke har råd til fodboldkontingenter eller sportstøj.

-Vi ser frem til at skabe en mindeværdig fodboldoplevelse i Parken til efteråret. Vi ved, hvor meget fodboldkan samle mennesker på tværs af alle vores forskelligheder. Hele formålet med vores FIFA-sponsorat er atfremme diversitet og inklusion. Derfor håber vi også at få samlet et betydeligt beløb ind til sportsaktiviteter til sårbare familier, der ikke har råd til at melde deres børn ind i en sports- eller fritidsklub, fortæller Annette Spanggaard, Public Affairs, kommunikations- & CSR-direktør for Coca-Cola.