Af Redaktionen

Overalt i verden – og naturligvis også her i Danmark – sidder mange forsat og venter utålmodigt på at få deres penge retur for flyrejser, der blev aflyst på grund af corona pandemien.

Men nu er der langt om længe godt nyt til kunderne hos Europas største flyselskab.

Det irske lavprisselskab Ryanair lover i en pressemeddelelse, at næsten alle kunderne snart får deres penge retur eller kompenseret på anden vis.

-Over 90 procent af de passagerer, som bookede direkte hos Ryanair og har forlangt kontant tilbagebetaling for aflyste rejser mellem marts og juni, vil modtage pengene før afslutningen af juli måned, siger administrerende direktør i Ryanair DAC, Eddie Wilson.

Han opfordrer samtidig alle kunder, der endnu ikke har forlangt at få pengene tilbage, til at tage kontakt til Ryanairs kundeservice og lover, at også deres krav vil blive behandlet hurtigst muligt.

Der er dog stadig problemer med tilbagebetalingerne til visse kunder.

Mange af dem, der har købt Ryanair-billetter via booking-bureauer, har ikke fået deres penge tilbage. Men det er ikke Ryanairs skyld, påstår Eddie Wilson.

Ifølge Ryanair-direktøren har mange af booking-bureauerne givet flyselskabet forkerte e-mail adresser og kreditkortoplysninger på kunder, der har købt billetter via dem.

Eddie Wilson lover dog, at også disse kunder vil få deres penge tilbage hurtigst muligt.

I pressemeddelelsen oplyser Ryanair endvidere at:

  • Alle billetter til flyvninger i marts måned er blevet kompenseret.
  • Ved afslutningen af juni var halvdelen af billetterne købt i april måned blevet kompenseret.
  • Senest per 15. juli vil resten af billetterne købt i april være blevet kompenseret.
  • Senest ved slut juli måned vil alle billetter købt i maj og de fleste købt i juni være blevet kompenseret.

Ryanair inkluderer alle dem, som har accepteret vouchers eller ombookinger til juli, august eller september, i statistikken over kunder, som har modtaget kompensation.