Af Redaktionen

Legetøjskæden BR vil snart kunne byde danskerne indenfor til andet end køb af legetøj, når flere af deres butikker ombygges til at skabe oplevelser og leg for børn.

BR-kæden, der er ejet af dagligvaregiganten Salling Group, står nemlig klar med et nyt koncept, så butikkerne fremover skal indeholde legeområder og aktiviteter, skriver Finans.

-Det er ikke nok kun at være stærk på produkterne for at få gæster i de fysiske butikker. Vi skal også kunne tilbyde oplevelser, som gør det attraktivt at køre hertil. Vi har brugt det seneste år på at få fart i kæden og er nu klar til at skrue op, siger Charlotte From, der er chef for BR-kæden, til Finans.

Ifølge mediet står den første butik i Rødovre allerede klar, mens en butik i Tilst ved Århus ligeledes er klar til at slå dørene op for det nye koncept, som også meget snart rulles ud i både Kolding og Odense.

I slutningen af 2018 blev legetøjsselskabet bag BR-butikkerne, Top-Toy, erklæret konkurs, men i starten af 2019 købte Salling Group rettighederne til Fætter BR. Aftalen mellem kurator og Salling Group betød, at Salling Group alene overtog varelager samt rettigheder til BR-brandet fra kurator.

Sidste år blev der genåbnet 26 nye BR-butikker, mens kæden ligeledes har fået etableret et onlinesalg.